Ανακοίνωση Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων Ν. Κορίνθιας
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας 27 Ιουνίου 2025 για το Ψηφιακό Πελατολόγιο

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας στην συνεδρίασή του στις 21 Ιουνίου 2025 ομόφωνα αποφάσισε να πραγματοποιήσει δυο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε συνεργασία με την ΟΒΕΑΜΜΕ ζητώντας την απόσυρση του του Ψηφιακού Πελατολογίου στις 27 Ιουνίου 2025 ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00

Οι συγκεντρώσεις θα πραγματοποιηθούν

  • Στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ( Τα σωματεία από Αθήνα - Αργος- Αγρίνιο-Αιγιο -Καλαμάτα- Ναύπλιο- Πάτρα- Τρίπολη- Χαλκίδα – Λαμία -Κόρινθος -Ναύπακτος -Θήβα-Λειβαδιά )
  • Θεσσαλονίκη έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΑΑΔΕ ( Τα σωματεία Θεσσαλονίκης- Αρτα- Βόλος- Γιάννενα – Ελασσόνα- Καρδίτσα – Κομοτηνή -Κοζάνη -Λάρισα- Σέρρες- Τρίκαλα- Φιλιππιάδα )
    Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα έχει αποφασιστεί να προχωρήσουμε σε <<ΚΛΕΊΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΊΩΝ από 1 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 ΕΩΣ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025>>.
    Από τη στιγμή που οι επιχειρήσεις φορολογούνται βάσει του τεκμαρτού εισοδήματος, ποιο είναι το νόημα της δημιουργίας Ψηφιακού Πελατολογίου;
    Αυξάνει υπερβολικά τον χρόνο παραμονής ενός οχήματος στις εγκαταστάσεις των συνεργείων για εργασίες μικρού κόστους (π.χ. αλλαγή λαδιών, κάρτα καυσαερίου), εξωθώντας τους πελάτες σε άλλες ταχύτερες λύσεις (π.χ. ιδιωτικά ΚΤΕΟ, πρατήρια καυσίμων).
    Προσθέτει διοικητικό βάρος ακόμα και για δωρεάν υπηρεσίες που δεν τις χρεώνουν τα συνεργεία, ακόμα και σε μη τακτικούς πελάτες.
    Προσθέτει διοικητικό βάρος για κάθε παρέμβαση που απαιτείται και εξακριβώνεται κατά τον εξονυχιστικό έλεγχο, ενώ υποχρεώνει τους επαγγελματίες σε αναλυτική καταχώριση υπηρεσιών ακόμα και αν αυτές παρέχονται δωρεάν (π.χ. αλλαγή φίλτρου καμπίνας).
    Απαιτεί την προμήθεια ή αναβάθμιση εξοπλισμού/λογισμικού, καθώς και εφεδρικών για την πιθανότητα τεχνικής βλάβης.
    Απαιτεί εκπαίδευση και εξοικείωση όχι μόνο στο σύνολο των δεδομένων που απαιτεί η εφαρμογή, αλλά και στην αντιμετώπιση τυχόν δυσλειτουργιών του συστήματος, προσθέτοντας πέραν των άλλων και ψυχολογική πίεση στους επαγγελματίες υπό τον φόβο λαθών ή παραλείψεων και ελέγχου.
    Σε πολλές περιπτώσεις θα απαιτήσει τη δημιουργία θέσης εργασίας διοικητικής υποστήριξης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έξοδα της επιχείρησης, αλλά και για την αύξηση του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος στην περίπτωση ατομικών επιχειρήσεων.
    Παρέχεται ακόμα μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μεγάλες επιχειρήσεις και δη σε όσες παρέχουν υπηρεσίες συνεργείου οχημάτων παράλληλα με την πώληση αυτών, καθώς διαθέτουν επαρκές προσωπικό διοικητικής υποστήριξης και θα είναι σε θέση να εξυπηρετούν ταχύτερα τους πελάτες τους.
    Προσθέτει υπερβολικό διοικητικό φόρτο στις υπάρχουσες άτυπες συνέργειες (π.χ. συνεργείο αυτοκινήτων, ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων, καταστήματα ελαστικών - ζυγοστάθμισης - ευθυγράμμισης, φανοποιεία κ.τ.λ.) με την υποχρέωση εγγραφής – απεγγραφής του οχήματος σε κάθε πιθανό στάδιο επισκευής.
    Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή τεχνικό πρόβλημα μπορεί να επιφέρει βαριά πρόστιμα, καθώς οι έλεγχοι θα γίνονται σε πραγματικό χρόνο.
    Η απαίτηση καταγραφής πριν την έναρξη της υπηρεσίας αυξάνει τη γραφειοκρατία και το ενδεχόμενο λαθών, κάτι που επιβαρύνει ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις.
    Ο συνδυασμός αυστηρών κυρώσεων και αυξημένων τεχνολογικών απαιτήσεων δημιουργεί ένα κλίμα ανασφάλειας και φόβου, αποθαρρύνοντας τη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων. Προσθέτει επομένως εμπόδια στην είσοδο στο επάγγελμα νέων επιχειρήσεων.
    Θα υποχρεώσει σε εξαντλητικούς, αναλυτικούς τιμοκαταλόγους που θα πρέπει να ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με τις διαφοροποιήσεις στις τιμές ανταλλακτικών, που εξαρτώνται από τις τιμολογιακές πολιτικές των κατασκευαστών τους και την ύπαρξη εναλλακτικών αγορών. Ο επαγγελματίας θα πρέπει να είναι σε θέση να αιτιολογήσει διαφορετικές χρεώσεις στην περίπτωση που ο πελάτης του δεν επιθυμεί γνήσια ανταλλακτικά, ή επιλέγει μεταχειρισμένο, ή σε ορισμένες περιπτώσεις προσκομίζει ο ίδιος το αναγκαίο ανταλλακτικό και χρεώνεται μόνο την εργασία.
    Θα οδηγήσει σε μείωση του ανταγωνισμού, καθώς πολλές μικρές επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές υπηρεσιών για να καλύψουν το πρόσθετο και σε μεγάλο βαθμό διαρκές κόστος, ενώ ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες κάθε επιχείρησης θα υπάρξει σημαντική διαφοροποίηση στον χρόνο εξυπηρέτησης.
    Θα ενισχύσει τις μεγάλες επιχειρήσεις εις βάρος των μικρομεσαίων, αφού οι πρώτες διαθέτουν τους απαιτούμενους πόρους για γρήγορη προσαρμογή χωρίς μάλιστα καμία επίπτωση στους πελάτες τους, ενώ το πλεονέκτημα των καλύτερων τιμών από τις μικρές επιχειρήσεις θα περιοριστεί σημαντικά.
    Θα συμβάλει στην περαιτέρω δημογραφική συρρίκνωση των μικρών πόλεων ή των μεγάλων χωριών, όπου οι υπάρχουσες συναφείς επιχειρήσεις δεν θα αντέξουν το νέο κόστος ή θα πρέπει να αντικαταστήσουν υπάρχουσα θέση εργασίας τεχνικού με θέση διοικητικής υποστήριξης.